Siyaset Emine Erdoğan yardım çağrısına karşılık verdi

Emine Erdoğan yardım çağrısına karşılık verdi

28.03.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Ukrayna'daki savaş nedeniyle Polonya'ya tahliye edilen 159 yetim çocuk ve 26 bakım personeli Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın girişimleriyle dün Antalya'ya getirildi.

Emine Erdoğan ile savaşın ilk günlerinde görüşen Ukrayna Devlet Başkanı Volodimir Zelenskiy'in eşi Olena Zelenska, ülkesindeki yetimhanelerin durumundan bahsederek yardım istedi. Görüşme sonrası Emine Erdoğan'ın girişimiyle çalışma başlatıldı. Ukrayna'nın Ankara Büyükelçiliği yetkilileri, çocukların durumuyla ilgili Dışişleri Bakanlığı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı'na bilgi verdi. Bakanlıkların ortak çalışmasıyla ilk etapta Ukrayna'dan tahliye edilen 159'u yetim çocuk, 26'sı bakım personeli 185 kişi Polonya üzerinden Antalya'ya getirildi.

Haberin Devamı

Polonya'dan direkt uçuşla Antalya'ya önceki akşam gelmesi beklenen uçak, dün saat 11.00 sıralarında Antalya Havalimanı'na iniş yaptı. Çocukları havalimanında Ukrayna Ankara Büyükelçisi Vasyl Bodnar, Ukrayna Antalya Konsolosu Emir Rustamov karşıladı. Çocukların, ilk aşamada Antalya'da otelde kalacakları öğrenildi. Büyükelçi Bodnar, "Bugün yetimhanelerdeki ilk grup çocuklar geldi. Türk hükümetine bu yardım için çok teşekkür ediyoruz. Bu gelen ilk grup ama biz ikinci grubu da bekliyoruz. Ukrayna'daki yetimhanelerden yaklaşık 2 bin kişiyi ağırlayabiliriz diye ümit ediyorum" dedi.

'Burada iyi hissediyoruz'

Çocuklardan Nikita, "Gayet iyiyim ve kendimizi iyi hissediyoruz. Polonya sınırını trenle geçtik. 3 saatlik uçak yolcuğuyla Antalya'ya geldik. Kendimizi Türkiye'de iyi hissediyoruz" dedi. Kafilede yer alan 7 yaşındaki Sonya Horenko, havalimanından otobüse gidene kadar elindeki oyuncak ayısını bir an olsun bırakmadı. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün psikososyal destek personeli de gelen çocuklara eşlik etti.